Bosanemoon aangepast 940_260.JPG

Workshop 'Opgeruimd! de lente in' - februari 2018- voor de ladiesgroep van Tafelronde '73

Onlangs heeft Annemieke voor ons, ladies van de Tafelronde ’73, een inspiratie avond verzorgd met als thema “Opgeruimd! de lente in”. Ze heeft ons meer verteld over de handige opruimmethode van de Japanse Marie Kondo, en hoe je hiermee een eind maakt aan de rommeligheid in je huis. Dit leverde volop gespreksstof op over opruimen in onze gezinnen met jonge kinderen en vaak een partner met andere (opruim) prioriteiten. Ook heeft Annemieke vertelt over de stichting Inzameldoelen, veel dames willen namelijk wel opruimen maar spullen weggooien is vaak zo zonde. Op www.inzameldoelen.nl kun je vinden welke goede doelen je blij kunt maken met je spullen. Na een korte break gingen we zelf aan de slag met het maken van een inspiratie-moodboard; welk beeld/gevoel roept een opgeruimd huis bij ons op. Veel te snel was het al weer tijd om af te ronden en nog even elkaar te komen om de avond af te sluiten.Al met al leverde deze avond volop inspiratie op, wat ook bleek in de app-groep; kort na de avond werd al de eerste foto gedeeld van kleding gevouwen volgens de Japanse opvouwmethode van Marie Kondo.

Hulp voor mijn vader

Brigitte: "Wat zijn wij blij dat we Annemieke hebben ingeschakeld in de periode voor de verhuizing van mijn vader! Omdat hij naar een kleinere woning verhuisde, hij zelf in de 80 is en chronisch ziek en erg veel spullen had in het oude huis, bouwde zich veel spanningen bij hem en bij ons op: hoe moesten we dit in hemelsnaam op een goede manier verhuizen?? We wilden natuurlijk dat hij zich prettig zou voelen tussen zijn eigen spulletjes in het nieuwe huis maar dat betekende ook dat er veel spullen weg moesten en dat vond hij heel erg moeilijk. Als mijn zus en ik probeerde om met hem uit te zoeken wat (naar onze mening) weg kon, kregen we onmiddellijk ruzie. En dat werd steeds vervelender en er gebeurde niets. We hebben vele slapeloze nachten gehad, zeker toen we de offerte van de verhuizer zagen voor het versjouwen van al die spullen..

Ineens herinnerde ik me Annemieke en dat zij als Professional Organizer werkt. We kenden elkaar omdat onze kinderen bij elkaar in de klas hebben gezeten en ik nam contact met haar op. Annemieke is heel rustig en geduldig en heeft duidelijk door wat belangrijk is voor mensen. Zij vertelde me dat we deze periode ook als een kans konden zien: mijn vader kon nu zelf bepalen wat hij met zijn spullen wil ipv dat mijn zus en ik na zijn overlijden moeten uitzoeken wat voor wie is. En welke spullen hij prominent in zijn dagelijks leven in de buurt wil hebben en wat een tweede leven kan krijgen bij anderen, die er weer blij van worden. Dat sprak ons aan en na aanvankelijke weerstand bij mijn vader, is Annemieke met hem aan de slag gegaan. 
Annemieke luisterde goed naar wat belangrijk is voor mijn vader en liet hem zelf kiezen wat weg mocht en wat niet. Daardoor bouwde zij vertrouwen bij hem op en kon zij ervoor zorgen dat veel spullen een nieuwe plek kregen: in de uitzet van zijn kleindochters, voor een goed doel of via de Kringloop naar een goede plek. Hierdoor viel de verhuizing meer dan 1000 euro goedkoper uit maar het allerbelangrijkste is dat mijn vader zich nu met alle voor hem belangrijke spullen thuis voelt in zijn nieuwe appartement!

Annemieke komt binnenkort nog een kop koffie met hem drinken om te zien hoe het met hem gaat en dat vindt hij fijn. Ze heeft ons allemaal erg goed geholpen en is een heel fijn mens in de omgang.
We raden Annemieke dus iedereen aan die in een soortgelijke situatie zit!"

Prioriteiten stellen

"Ik wilde graag hulp van Annemieke bij het overzichtelijk maken van mijn taken en acties. Er was niet zozeer chaos in mijn huis, maar des te meer in mijn hoofd !! Mijn hoofd zat vol met to-do-lijstjes en ik voelde me daardoor té verlamd om in actie te komen. Gevolg: nóg meer wat ik nog moest doen van mezelf…….Ons doel was een complete takenlijst en actie-stappenplan te maken, rekening houdend met mijn tijd en energie. Haalbaar dus. Bij Annemieke schaamde ik me niet om te laten zien waar ik moeite mee had en waarom het mij niet zelf lukte om in actie te komen. Ze stimuleerde me om stap voor stap aan de slag te gaan en samen gingen we ordenen en plannen.

Ik vond het een erg fijne samenwerking waarbij ik alles met haar kon bespreken. Ze was erg begripvol, betrouwbaar en vriendelijk. Ik kreeg handvatten om zelf orde te scheppen en e.e.a. op te schonen. Het denkwerk hierbij vond ik erg vermoeiend, omdat ik constant beslissingen moest nemen en prioriteiten moest stellen over élk item op de takenlijst. Maar hierover kon ik goed sparren met Annemieke. Zowel bij mij thuis als via de telefoon en mijn mails die zij dezelfde dag nog beantwoordde. Langzaam maar zeker wist ik mijn taken in te plannen in de dag, de week of op langere termijn. Het stellen van de juiste prioriteiten was natuurlijk belangrijk, maar ook hiervoor kreeg ik tips en advies. Het lukte me steeds beter om datgene, wat ik me had voorgenomen, ook daadwerkelijk te doen!!

Annemieke heeft me op een professionele, maar zéker ook betrokken manier, geholpen bij mijn zoektocht naar een manier van omgaan met mijn lijstjes. Hierdoor heb ik meer rust in mijn hoofd gekregen en daar was het tenslotte allemaal om te doen! Bedankt Annemieke!" Yvonne

Overzicht in het huishouden

"Annemieke heeft mij geholpen om rust en overzicht terug te krijgen in mijn huishoudelijke chaosZe ging voortvarend te werk zonder mij haar wil op te leggen. We pakten de “rommel” samen aan. Ik kan nu beter dingen terugvinden en het bijhouden is ook makkelijker gewordenIk ben mij eerder bewust van mijn valkuilen en “magneetplekken” waardoor ik die dan ook beter aan kan pakken. Annemieke is vriendelijk, recht door zee, behulpzaam en heeft kennis van zaken. Haar werkwijze is praktisch en geeft snel resultaatDit geeft de moed om door te gaan en vol te houden. Ik kan het iedereen aanraden."


Rust en regelmaat

"
Sinds januari van dit jaar heb ik geen baan meer. Ik vond het moeilijk om een ritme te krijgen en een goede dagindeling te maken. 'Het gevoel hebben dat je de hele dag bezig bent met opruimen maar totaal geen rust hebt in je huis'. Na een prettig gesprek met Annemieke heeft ze mij een aantal tips gegeven die ervoor gezorgd hebben dat ik me bewuster ben van wat ik allemaal doe op een dag. Ook heeft ze mij 'geleerd' hoe ik minder snel 'afdwaal' naar een ander taak. Kortom : méér rust en regelmaat in huis! Schroom vooral niet hulp te vragen als je dagelijks tegen dit probleem aanloopt. Het luisterend oor van Annemieke en haar oplossingen voor mijn 'probleem' hebben er zeker voor gezorgd dat ik lekkerder in m'n vel zit , mijn huishoudelijke klusjes afkrijg en het belangrijkste doel: méér tijd heb voor mijn kinderen!  Het is misschien een drempel die je even over moet , maar ik ben blij dat ik de stap heb gezet. Bedankt Annemieke !" 
Janneke van Gastel

Opruimen na een overlijden

"Ik vond het maandag een prettige ochtend, Annemieke is prettig gezelschap, rustig en begripvol
Ik vond het op een momentje na niet moeilijk om op te ruimen en achteraf ben ik blij met de lege ruimte. 
En tot nu toe heb ik alles wat ik nodig heb nog steeds in de kast staan. 
Het voelt alsof ik toestemming heb gekregen om daadwerkelijk weg te brengen. Klinkt vreemd als je bedenkt dat ik de enige ben die hier zeggenschap over heeft. Ik ben me hier maandag meer bewust van geworden, en het lijkt alsof er al een stukje van de knop is omgezet."

De administratie op orde

"Annemieke heeft mij geholpen met mijn administratie, waar ik een achterstand in had opgelopen. Op deskundige wijze heeft ze orde op zaken gesteld. Als een geboren lerares heeft ze mij op een rustige en duidelijke manier uitgelegd hoe ik een schematisch overzicht kan maken met behulp  van de computer. Zo kan ik mijn financiën beter beheren en daarmee was ze een grote hulp voor mij. Annemieke is vriendelijk en betrouwbaar en het is prettig om door haar geholpen te worden."